Ciezkieczasykhorinisrp

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2012-06-09 18:27:12

 Olaf

Moder

Zarejestrowany: 2012-05-23
Posty: 2
Punktów :   

Historia Wieży Xardasa

ROZDZIAŁ PIERWSZY: OPIS WIEŻY
  Jest to druga wieża Xardasa bo pierwszą opuścił jej położenie miała w Górniczej Dolinie.
Druga jak i piesza została zbudowana przez   ożywieńców przywołanych przez Xardasa .
Jest mroczna i zarazem przytulna w sam raz na maga.
Jak powiedział nam Lester, wieża powstała w przeciągu jednej nocy.
Dostać się do niej można o wiele łatwiej niż do poprzedniej siedziby maga.
To w tej wieży Bezimienny rozpoczyna przygodę kilka tygodni po pokonaniu Śniącego. Na parterze wieży znajduje się niewielki przedsionek - można z niego przejść do dużego pomieszczenia (ze skrzyniami) oraz na schody. W przedsionku znajduje się kilka regałów i skrzynia z różnymi przedmiotami. Dalej, na pierwszym piętrze znajduje się pokój Xardasa, z którego przechodzi się do sali z pentagramem, gdzie nekromanta przebywa prawie cały czas. Jedno z pomieszczeń obok sali z pentagramem jest zamknięte żelazną kratą, którą odsuwa się poprzez wciśnięcie przełącznika na kominku w poprzednim pokoju. Na drugim piętrze jest duży taras, gdzie stoi kapliczka z Posągiem Beliara. Z tarasu można przejść do wielkiej biblioteki, gdzie znajdują się regały z książkami i skrzynia. Xardas nekromanta opuścił wieżę po pokonaniu smoków w Górniczej Dolinie. Pozostały tam tylko trzy służące mu demony, które atakowały każdego, kto wszedł do wieży. Mistrz Pyrokar zleca Bezimiennemu zabicie bestii. Jeżeli wybraniec wykona zadanie, to po jego odpłynięciu magowie ognia przeszukają budowlę. W przeciwnym razie do wieży Xardasa wtargną orkowie, uprzednio zająwszy całą wyspę.


http://c.wrzuta.pl/wi10232/232e7300000379eb47ea63c2/gothic_-xardas
http://img43.imageshack.us/img43/8839/9ff7ilioi0t72wvsoetfng.jpg

Offline

 

#2 2012-06-09 18:42:21

 Olaf

Moder

Zarejestrowany: 2012-05-23
Posty: 2
Punktów :   

Re: Historia Wieży Xardasa

ROZDZIAŁ DRUGI: OPIS XARDASA
Opis ogólny
Xardas początkowo związany był z kręgiem Magów Ognia, kapłanów Innosa. Zasiadał w głównej radzie, wspólnie z Pyrokarem i Corristo. Już wcześniej interesował się magią Beliara. Wraz z innymi magami, wysłany został do Kolonii Karnej w Górniczej Dolinie Khorinis w celu stworzenia Magicznej Bariery pełniącej rolę ogrodzenia Kolonii. Wskutek omyłki w sztuce magicznej został, wraz z innymi, uwięziony wewnątrz Kolonii. Podobnie jak inni magowie poszukiwał sposobu na zniszczenie przeszkody; obrał jednak ku temu inną drogę. Wskutek zainteresowania czarną magią musiał opuścić wspomnianą grupę kapłanów, by z czasem zamieszkać w wieży na uboczu. Zapomniany, prowadził tu swe badania. Zgodnie z jego magiczną specjalnością, w sferze jego zainteresowań pozostawały również magiczne istoty, demony itp. monstra, zwykle pozostające w służbie Zła. Będąc w szóstym kręgu zaawansowania magii bez wątpienia był najpotężniejszym magiem w Kolonii.
Gothic I
Utracił część dobytku, kiedy jego pierwsza wieża mieszkalna została zalana. Z pomocą magicznych stworzeń wybudował sobie drugą wieżę w innym miejscu. Wita Bezimiennego bardzo niemiło jednak zgadza się mu pomóc. Po powrocie ze świątyni Śniącego, pomaga głównemu bohaterowi odtworzyć potężny miecz – Uriziel. Potem pojawia się jeszcze tuż przed ostatecznym starciem i daje Bezimiennemu ostatnie wskazówki.
Gothic II
Po upadku Bariery wzniósł, w przeciągu jednej nocy, trzecią siedzibę i uratował głównego bohatera po pojedynku ze Śniącym. Daje mu następne zadanie – odnaleźć legendarny artefakt – Oko Innosa. Kiedy okazuje się, że Oko zostało zniszczone przez poszukiwaczy, Xardas prosi o pomoc Vatrasa, a następnie, wspólnie z nim, i z Pyrokarem, wykonuje Rytuał Odwrócenia w Słonecznym Kręgu. Kiedy bohater wyrusza na wyspę Irdorath, Xardas pojawia się po walce ze Smokiem-Ożywieńcem i przejmuje moc zła, stając się wybrańcem Beliara. Na koniec mówi: "To co nie udało mu się osiągnąć w Świątyni Śniącego dokonało się teraz. Beliar wybrał Go na swego Orędownika lecz tak naprawdę nie jest mu posłuszny i do końca pozostanie wolny."
Gothic III
Po przeprowadzce na kontynent, wybudował następną wieżę w Nordmarze. Zniszczył magię runiczną, przez co pozbawił Magów Ognia ich mocy. Stał się przywódcą Orków i zawarł z nimi przymierze – pomógł im zdobyć zamek w Faring. Wypowiedział służbę Beliarowi. Kiedy spotyka Bezimiennego, każe mu zdobyć artefakty Adanosa, których już szukają Orkowie. Jego planem jest zakończenie wojny bogów. Aby to osiągnąć, chce zabić wybrańców Innosa – Rhobara II i Beliara – Zubena. Kiedy to się udaje, Xardas wyrusza z Bezimiennym do Niezbadanych Krain.
[size=10]Gothic IV

Jego nową rezydencją jest wieża na zachód od Tooshoo. Spotkać go można pod koniec gry. By uwolnić króla od klątwy, daje bohaterowi oprawę do Amuletu Śniącego. Do latarni morskiej, w której znajduje się teleport do wieży Xardasa, przyprowadza bohatera Gorn. Wcześniej Xardas wysyłał do Bezimiennego zjawy. [/size]
Ciekawostka
W Klanie Wilka jeden z myśliwych sądzi, że nekromanta jest niewidomy, choć nie sprawiał takiego wrażenia. Xardas w każdej części ma białe oczy.
Oddając Xardasowi Kostur Wiecznego Wędrowca, nekromanta się zamyśla i twierdzi jakoby już ten przedmiot widział. Może to mieć związek między nim, a Wiecznym Wędrowcem.
Za młodu wolał walczyć bronią, niż używać magii.


http://c.wrzuta.pl/wi10232/232e7300000379eb47ea63c2/gothic_-xardas
http://img43.imageshack.us/img43/8839/9ff7ilioi0t72wvsoetfng.jpg

Offline

 

#3 2012-06-09 19:47:14

 Olaf

Moder

Zarejestrowany: 2012-05-23
Posty: 2
Punktów :   

Re: Historia Wieży Xardasa

ROZDZIAŁ III: Demony i stworzenia Magiczne
Książe Demonów
Mocniejszy, silniejszy i bardziej wytrzymały od pospolitego demona. Jak wskazuje jego nazwa jest przywódcą większych lub mniejszych grup tych istot. Podobnie jak zwykłe demony potrafi porozumiewać się z ludźmi telepatycznie, choć często tego nie robi. Książę demonów to niezwykle rzadka istota, pochodząca dodatkowo z wymiaru Beliara.
Demon
Bestia występująca w Każdej cześci Sagi. Jest to stworzenie mrocznego boga Beliara.
Harpia
Latające wiedźmy, które przebywają w starych twierdzach. Jest to trudny przeciwnik, atakujący najczęściej w grupach po 4-5 sztuk. Najlepszym sposobem jest strzelanie do nich z łuku lub kuszy (przed mieczem uciekają w powietrze). Po zabiciu nie otrzymujemy z nich żadnych trofeów. Wydają bardzo charakterystyczne dźwięki, które na dłuższą metę są lekko irytujące, by nie powiedzieć denerwujące, zwłaszcza w momencie śmierci. Przypominają one kobiety z ptasimi skrzydłami. Występują w Górniczej Dolinie, a także przy grobowcu Quarhodrona w Jarkendarze.
Szkielet mag
Występuje w mrocznych miejscach na całej wyspie Khorinis np. w podziemiach klasztoru magów ognia. Używa run lodowa strzała, tworzenie szkieletu oraz bryły lodu.
Śniący
Ponad tysiąc lat temu orkowie byli atakowani przez wrogi klan. Wojownicy nieprzyjaciela byli dużo silniejsi. Wobec tego pięciu szamanów orków postanowiło przyzwać demona, który pokona wrogi klan. Beliar nakazał swemu najwyższemu słudze udać się do Górniczej Doliny, gdyż wiedział, że znajdują się tam wielkie złoża magicznej rudy. Aby mieć kontrolę nad rudą pan chaosu musiał wysłać tam swojego sługę. Bestia przybyła na ziemię. Została nazwana przez orków Krushak. Po tym jak demon rozbił wrogie klany orkowie oraz ich niewolnicy wznieśli mu pełną pułapek świątynię. Wtedy kapłani, którzy go przyzwali oddali mu swe serca. Krushak zamiast ich nagrodzić obłożył ich klątwą, przez co szamani stali się ożywieńcami. Następnie klątwa spadła na budowniczych świątyni, którzy również stali się ożywieńcami. Pozostali szamani podczas wielkiego rytuału uśpili demona, a orkowie zapieczętowali świątynię. Krushak na wieki spoczął w swej podziemnej świątyni. Choć ciało było uśpione, umysł pozostał przytomny.


http://c.wrzuta.pl/wi10232/232e7300000379eb47ea63c2/gothic_-xardas
http://img43.imageshack.us/img43/8839/9ff7ilioi0t72wvsoetfng.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.l2lh.pun.pl www.odk1.pun.pl www.fairplayy.pun.pl www.gbforum.pun.pl www.designed.pun.pl